ZEYTİNLİ KEKİKLİ EKMEK

04:21 merininblogu 15 Yorum

ZEYTİNLİ EKMEK

MUTLU GÜNLER
Geçen gün ne zamandır bloga tarif eklemediğimi farkettim.Ve bunun üzerine kolları sıvayıp mutfağa girdim.Bu kez istedim ki kendi ekmeğimi kendim yapayım.Tabii ki kendi yaptığımız ekmek, kendi yaptığımız yoğurt dışarıdan aldığımız ürünlere göre kat ve kat daha lezzetli ve sağlıklı oluyor.Ayrıca insan el emeğini daha bir severek tüketiyor haliyle.
Ben bugün sizlere mis kokulu zeytinli kekikli ekmek tarifimi yazmak istedim.
Malzemelere gelecek olursak;

malzemeler

Zeytinler çekirdeğinden ayrılmış ve dilimlenmiş olacak.Ayrıca ben beyaz un yerine tam buğday ununu tercih ettim.Tuz ve kekik miktarını ise siz kendi kararınızca değiştirebilirsiniz.Eğer zeytininiz tuzlu ise tuz miktarınızı azaltmanızı öneririm.Ben tuzsuz zeytin kullandım.
Yapılışı ise;
Yumurta, zeytin yağı, yoğurt ve limon suyunu karıştırıyoruz.Daha sonra tuz, kekik, un, zeytin ve kabartma tozunu ekleyerek malzemelerin güzelce karışmasını sağlıyoruz.
Hazırladığımız hamuru yağladığımız kalıbımıza döküyoruz.
zeytinli ekmek

Fırın kabına döktüğümüz hamurumuzu daha önceden ısıttığımız fırına koyuyoruz.
180 derecede 40 dakika pişiriyoruz.Ben  ucundan tattım  gerçekten çok lezizdi.Umarım sizde dener ve beğenirsiniz
Yorum ve görüşlerinizi aşağıya bırakırsanız çok mutlu olurum.
AFİYET OLSUN.. 



Bunlarıda Begeneceğine Eminim

15 yorum:

  1. Ayy ama yapmayın ya yemeğe kıyamam ben zeytini poğaça hepsine tavım zaten bunu nasıl yerim allah bilir :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma tatlım vallahi kokusu lezzeti mükemmel yani:):)bir dilimle yetinmek zor oluyor haliyle:)

      Sil
  2. kesinlikle deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  3. Çok lezzetli görünüyor nasıııııl canım çekti :( Diyetim bitince ben de yapacağım kesinlikle. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkur ederim umarım denediğinizde sizde seversiniz:)

      Sil
  4. offf bu nasıl bişi yaaaa. focaccia ekmeğine benziyo muuu o da nefis bişi yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onun sadeleştirilmiş hali diyebiliriz aslında isterseniz domates biberiye vs ekleyerek ona daha yakın bir lezzet elde edebilriz.ama böylede mükemmel cidden:):)

      Sil
  5. Biz aylardır ekmeğimizi kendimiz yapıyoruz. Hem daha lezzetli oluyor :) Bunu da mutlaka deneyeceğim :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu size cidden cok güzel bir şey keşke hep vaktim olsada yapsam bende:)umarım beğenirsiniz:)

      Sil
  6. güzel kalplim:) ya bir insanı görmeden sevmek böyle bir şey bence:)eminim seninki çok çok daha güzel olur:)öptüm bissürü<3<3<3

    YanıtlaSil
  7. Seni takipteyim canım bana da beklerim sevgiler
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil