PRATİK PANCAKE TARİFİ

04:45 merininblogu 6 Yorum

PANCAKE

MUTLU GÜNLER

Umarım yazımı beş çayından önce bir vakitte yayınlayabilmişimdir.
Mutfakta olmayı sever misiniz?
Ben mutfakta olmayı, pratik farklı tarifler denemeyi çok severim.Hatta benim için terapi yöntemi desem abartmış olmam.En sevdiğim diğer şey ise az malzemeyle mükemmel şeyler pişirmektir:)
İnternette tarif ararken en zorlandığım kısım ise tarifin daha önce denenmiş olup olmadığı konusunda oluyor.Yani her zaman denenmiş ve başarılı olmuş tarifler tercih sebebimdir.
Bugünde sizleri az malzemeli, bol lezzetli, pek farklı şekiller de yorumlayabileceğiniz bir tarifle geldim.
Denendi, sevildi, parmaklar yendi:)
Gelelim bu sevimli pancake in tarifine.Öncelikle malzemeler;


malzemeler

Evet ana malzemelerimiz bu şekilde.Üzeri içinse pudra şekeri, meyve, reçel, marmelat, bal, çikolata, karamel sos vb. 
Kısaca üzeri için damak tadınız ve yaratıcılığınız gerekli:)
Ben bal kullandım.
Yapılışı ise yumurta ve şekeri iyice köpürene kadar çırpıyoruz daha sonra sütü ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.En son unu, kabartma tozunu ve vanilini ekleyip pürüzsüz olacak şekilde karışımı karıştırıyoruz.
Karışım hazırladıktan sonra az yağlanmış yapışmaz tavanızı kısık ateşte ısıtıyoruz.Asla yüksek ateşte pişirmeyin zira yanıyor.
Kısık ateşte arkalı önlü çevirip pişirerek sunuma hazır hale getiriyoruz.
Bu karışımdan yaklaşık 14 tane pancake elde ettim ben.Umarım sizlerde bu tatlı tarifi seversiniz.
Beş çaylarıda hazırsa e hadi bize afiyet olsun:)
TATLI KALIN...

AFİYET OLSUN



Bunlarıda Begeneceğine Eminim

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım ben de bu tarif üzerinden deneyim bir dahakine. Geçen gün netten buldum bir tarif yaptım üzerine de muhallebi hazırladım ama pankek güzel olmamıştı. Bir de bu tarifle deneyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene tatlım pek pufidik oldular ben cok sevdim:)

      Sil
  2. Bende bu ölçülerle hazırlıyorum yalnız tek yumurta kullanıyorum :) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık ... Nefis görünüyor

    YanıtlaSil